דלג לתוכן
ההבדל בין אי סבילות ללקטוז ורגישות לחלב פרה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/04/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

הבנתי שיש הבדל בין רגישות ללקטוז לבין אלרגיה לחלבון חלב פרה. לא הצלחתי להבין איזה מהמקרים מאובחן על ידי בדיקת העמסת הלקטוז. האם רגישות לחלבון חלב פרה יכול להופיע לאחר דלקת חריפה במעי, כמו במקרה של הופעת אי-סבילות ללקטוז? בנוסף, רציתי להבין אם רגישות לחלבון חלב פרה יכולה להופיע אצל מבוגרים. באינטרנט כל ההסברים שמצאתי היו לגבי אלרגיה של פעוטות.

תשובה:
אכן יש הבדל בין שתי התופעות הללו, למרות שהתסמינים דומים. רגישות או אי-סבילות ללקטוז מאופיינת בכך שחסר האנזים לקטאז, אשר מפרק את הסוכר שבחלב, הנקרא לקטוז. החסר יכול להיות מולד או נרכש. למעשה, אחוז גדול מהאוכלוסיה סובל מחסר כלשהו באנזים זה. במצב תקין, האנזים קיים ברירית המעי, ולכן לאחר דלקות מעי הפוגעות ברירית זו, יכול להיגרם חסר. ישנן כמה בדיקות אבחון לאי-סבילות ללקטוז, ביניהן מבחן העמסת לקטוז, בו שותה הנבדק לקטוז מומס במים לאחר צום, ונלקחות 4 דגימות דם לאחר מכן במהלך פרק זמן של שעתיים. במצב תקין, ישנה עלייה ברמת הלקטוז בדם כבר בדגימת הדם הראשונה, ואילו כאשר קיים חסר של האנזים, רמת הסוכר בדם לא עולה, או עולה רק במידה מתונה. רגישות לחלבון חלב פרה מופיעה בעיקר ביילודים ופעוטות וחולפת עם הזמן, אך יכולה גם להישאר לכל החיים. בברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 102 חוות דעת )
"הטיפול אצל ד"ר אנה עבורי היא חוויה מדהימה אני יוצאת מרוצה תמיד ואם יש תיקון אפשר תמיד לחזור והיא תעשה הכל כדי שנהיה מרוצים ואומרת את האמת ולא מנסה להוסיף עוד דברים שלא הכרחי . המחירים סבירים והיא בעצמה מהממת"
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
4.9
( 23 חוות דעת )
"חוויה מצויינת. תודה רבה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו