דלג לתוכן
התלבטות לגבי ניתוח לייזר חוזר לשיפור הראייה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/04/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

עשיתי ניתוח לייזר בעיניים (לייסיק) לפני 5 שנים, ועכשיו ראייתי נחלשה קצת. המליצו לי לשוב ולעשות תיקון ראיה בלייזר. האם כדאי להסתכן שוב?

תשובה:
השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא מהי הסיבה להיחלשות ראייתך. לצורך כך עליך לעבור תחילה בדיקת עיניים בסיסית, לשלילת הפרעות אחרות, למשל קטרקט. אם מדובר בבעיית רפרקציה (תשבורת: קוצר ראייה או רוחק ראייה), אפשר לבצע ניתוח חוזר. בדומה לבדיקות שקדמו לניתוח הראשון, גם עתה עליך לעמוד בקריטריונים מסויימים כדי להתאים לביצוע פרוצדורה מסוג Lasik. אחד הקריטריונים המרכזיים הוא עובי קרנית מספיק לאחר הניתוח הקודם. לצורך הערכה, אני ממליץ לך לפנות לרופא עיניים המומחה ברפרקציה. אין ערובה שראייתך לא תידרדר לאחר ניתוח נוסף, בדיוק כפי שאין ערובה שלא תצטרך להחליף מספר במשקפיים בהמשך חייך. האם כדאי להסתכן או לא? בכל פעולה ניתוחית כרוך סיכון כלשהו לנזק, כאשר במקרה זה, מוטלים על כפות המאזניים חוסר הנוחות שבהרכבת משקפיים מול המחיר של ניתוח לייזר, הן מבחינה כספית והן מבחינת הנזקים הגופניים הפוטנציאליים. ההחלטה היא בסופו של דבר שלך. בהצלחה, ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר מנחם דויטש
ד"ר מנחם דויטש רפואת שיניים
5.0
( 7 חוות דעת )
"מצויינת"
אורתוטיסט שמואל להב
אורתוטיסט שמואל להב אורתופדיה
אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו