דלג לתוכן
היכולת ללדת אחרי ביצוע הפלה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/05/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 21. עברתי הפלה לפני 7 חודשים. את ההריון גיליתי ממש יומיים אחרי איחור המחזור, ואחרי חמישה ימים של הרהורים ומחשבות החלטתי לבצע הפלה. ההפלה נעשתה במרפאה פרטית על ידי שאיבה. עברתי מספר בדיקות שבהן טען הרופא שהכל בסדר ושהרחם נקי. הבעיה שלי היא שאני חיה כל הזמן בחשש שמא לא אוכל להביא ילדים. אני חייבת לציין שילדים זה הדבר שגורם לי הכי הרבה אושר, וההחלטה להפלה היתה ההחלטה הכי קשה שעברתי בחיי. האם יש לי סיכוי טוב להביא ילדים לעולם כמו מישהי שלא עברה הפלה? אם הרופא אומר שהכל תקין זה אומר שבעתיד לא יהיו לי בעיות? אם ההפלה היתה כשורה, האם אני לא צריכה לדאוג לגבי העתיד?

תשובה:
בשלב זה של חייך אין לך שום סיבה לדאגה. היום הפלות הן בטוחות, ולרוב לא יוצרות בעיות המפריעות לכניסה להריון בהמשך. אם תתעורר בעיה כשתרצי להיכנס להריון, היא לא תהיה בהכרח דווקא בגלל ההפלה, וברוב המקרים ישנם פתרונות. מיליוני נשים בעולם עברו הפלה ולאחר מכן ילדו ילדים. את יכולה להיפטר מן החששות שלך. כשתרצי ילדים, אני בטוחה שלא תהיה לך בעיה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 14 חוות דעת )
"לאחר שעברתי רופאים רבים עם טיפולים לא פשוטים החוויה הייתה שונה לגמרי מקצועית ורגישה. גם התוצאה לאורך זמן הייתה מצויינת."
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"👍👍👍"
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו