דלג לתוכן
כאבים היכולים לנבוע מהסתיידות בכתף וממרפק טניס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/07/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 48. יש לי סוכרת נעורים, ואני סובל מכאב מגביל ביד ימין, הדומיננטית. הרגישות מתמקדת בכתף ובמרפק עד כף היד. לפי האבחנה האורתופדית, יש בכתף הסתיידות, ובמרפק יש בעיה שנקראת מרפק טניס. טופלתי בכדורי אתופאן, אבל ללא הטבה. עברתי טיפולי פיזיותרפיה, ללא שיפור. איני מעוניין לקבל טיפול בסטרואידים מסוג קורטיזון או מכל סוג שהוא. בכל פעולה עם היד, גם הכי פשוטה, אני חש כאב. הומלץ על מנוחה מוחלטת עם היד, דבר שבחיי היומיום אינו אפשרי. האם יכולות להיות עוד סיבות למצב המתואר? מה ניתן לעשות?

תשובה:
הבעיה שאתה מתאר עשויה להתאים למספר מצבים. ראשית, הסתיידות בגידי הכתף, שהיא הממצא הנפוץ באוכלוסייה הגורם לכאבים סביב הכתף, היא מצב הקשור בחלקו לשינויים ניווניים. הכאבים במקרה זה מוחרפים בתנועות הכתף ובעיקר בהרמת היד לפנים. מרפק טניס הוא כינוי לדלקת הנגרמת בשל שימוש יתר במוצא הגידים המיישרים של שורש כף היד. מיקום הכאבים הוא בצד החיצוני של המרפק, ונוטה להחרפה בתנועות יישור של שורש כף היד כנגד התנגדות או בלחיצת יד חזקה. לא ברור משאלתך מה משני המצבים הוגדר כסיבה לבעייתך העיקרית. המשותף לשניהם הוא מגוון הטיפולים הרב היכולים להתמודד עימם. הטיופלים האלה כוללים תרופות נוגדות כאבים, תרופות נוגדות דלקת, הזרקות למיניהן ואף פתרונות ניתוחיים. האפשרות שניתוח ישפר את המצב גדולה יותר כאשר ניסיון טיפול אחר נכשל לאורך זמן, וכאשר המגבלה התפקודית חמורה דיה והמטופל מביע את רצונו בניתוח. שאלה אחרת היא נכונות האבחנה. כאבים המקרינים לאורך כל היד עד לכף היד מחייבים בחינה של מקורות נוספים לכאב, כולל עמוד השדרה הצווארי או מקורות אחרים העלולים ללחוץ על העצבים בגף העליון. על מנת לשלול סיבות אלו ואחרות יש לפנות כמובן לאורתופד, לבצע צילומים ועוד. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו