דלג לתוכן
אני חולה בדלקת גידים כרונית מזה כשנה (היתה לי בעבר לפני 4 שנים ועברה, ו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/09/2001
2 דקות קריאה
שאלה:

אני חולה בדלקת גידים כרונית מזה כשנה (היתה לי בעבר לפני 4 שנים ועברה, ולפני כן דלקות הולכות וחוזרות, בקיצור סיפור של כ - 12 שנים שהולך ובא ...) בשנתיים האחרונות, כשהתחלתי לעבוד בעבודה מאומצת בהמון הקלדה ושימוש אינטנביסי בחותמות קפיציות כבדות ... התחילה הדלקת שוב, אך ממש בצורה חזקה מאוד, עד כדי כך שאני בבית מזה כ- 3 חודשים... אינני יכולה ללחוץ הרבה על עכבר, או להקליד יותר מ - 5 דקות ... ובבית ... הסיפור קשה גם (אם ל- 2) . הרופא שלי עשה לי בדיקות דם, מיפוי עצמות , ובשום בדיקה אין הוכחה חד משמעית לדלקת, כמו כן על פניו, אין נפיחות במקומות הכואבים ... אבל תאמינו לי זה כואב - נורא . האם יש בדיקות מיוחדות שיכולות להראות שיש דלקת חוץ מבדיקת רופא ידנית שכתב שיש לי arthralgia ? אני זקוקה להוכחות עבור ועדה רפואית שאני אמורה לעבור בהקשר לעניין, מפני שאיבדתי את כושר עבודתי .. כמו כן יש לי ANA גבוה: 1:160 ... ובעבר העניין הוגדר כ- SLE ורופא ראומטולוג אומר שיש לי גם פיברומיאלגיה כללית - מה זה ?

תשובה:
בדיקת ANA היא בדיקה לא ספציפית. כלומר, תוצאה חיובית לא מלמדת בהכרח על SLE. אם באמת חושדים בלופוס יש לבצע בדיקות דם נוספות כגון dsDNA ו- Sm, ספירת דם כללית, שקיעת דם ובדיקת שתן. אך התופעה שאת מתארת יכולה להתאים גם למצב אחר המחמיר כתוצאה מהקלדה ושימוש מאומץ ביד, שנקרא carpal tunnel syndrome. הסינדרום מאופיין בכאב באזור פרק כף היד ובנימול באגודל, ובאצבע השניה והשלישית, בדרך כלל כתוצאה משימוש יתר בפרק היד הגורם לדלקת של עטיפות המפרק והגידים באזור וללחץ על העצב המרכזי שעובר במקום. הדרך לאבחן זאת היא ע"י בדיקת רופא אורתופד וביצוע תבחין של זמן הולכה עצבית. הטיפול כולל השמת תחבושת מיוחדת ונטילת תרופות נוגדות דלקת. במקרה שהתופעה לא חולפת או קשה, ניתן לבצע ניתוח בהרדמה מקומית, שהוא פשוט למדי וקצר ובעל שיעור הצלחה גבוה. לקריאה נוספת: http://orthoinfo.aaos.org/brochure/thr_report.cfm?Thread_ID=5&topcategory=Ha
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
ד"ר זאב הורוביץ
ד"ר זאב הורוביץ אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
כירורג אף אוזן גרון, ראש-צוואר, אוזן תיכונה, שקדים אדנואידים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו