שאלה - הירדמות רגליים בעקבות לחץ דם גבוה

השאלה:
לאימי היה לחץ דם גבוה מאוד - 220. לאחר מכן היא התקשתה לאזן עצמה בהליכה והראיה נהייתה לא ממוקדת, נתנו לה תרופות להורדת לחץ הדם, עבר כשבוע מאז וההליכה והראיה השתפרו מעט. אתמול היא עברה בדיקת CT ראש עם זריקת יוד (האם היא מזיקה?) והיום היא אומרת שהיא מרגישה שהרגליים לפעמים נרדמות לה. שאלתי היא: מה הגורם לזה? והאם זו תגובה נורמלית לתרופות? והאם צריך להתפנות לטיפול לבית חולים?




תשובה:

קשה מאוד להעריך את המצב של אמך בלי לקבל יותר אינפורמציה: מהן התרופות שקבלה? מה היה לחץ הדם לאחר הטיפול התרופתי? מה התדירות שבה נרדמות לה הרגליים והאם מדובר בתופעה חדשה?

חשוב מאוד, כמובן, למדוד לה לחץ דם, אבל אני חושבת שבכל מקרה תלונות נוירולוגיות חדשות (הירדמות של הרגליים היא תגובה נוירולוגית) בחולה שסבלה מלחץ דם גבוה מאוד עם תגובות נוירולוגיות בשבוע שעבר (הפרעות ההליכה וטשטוש הראיה) - מחייבות בדיקת רופא.
תוכלו לפנות אל מוקד בקופת החולים שלה או ישירות לחדר מיון.






רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר ראובן בן-טובים ד"ר ראובן בן-טובים
רופא אא"ג ובעיקר עוסק בעריכת חוות דעת רפואיות... קרא עוד
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ