דלג לתוכן
על ערכה לקביעת יום הביוץ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בעבר היו לי שתי הפלות והריון מחוץ לרחם שהסתיים בטיפול תרופתי. שלושת ההריונות היו בתוך 9 חודשים. לאחר ההריון החוץ-רחמי הורה לי הרופא למנוע הריון במשך שלושה חודשים. מאז המחזור שלי אינו סדיר. בעבר קיבלתי מחזור כל 29 יום. בחודשים האחרונים, לאחר שהפסקתי עם הכדורים ההפרשים היו: 31, 35, 30, ו-27 ימים. בחודשיים האחרונים מדדתי חום לבדיקת מועד הביוץ וראיתי כי יש ירידה ועליה משמעותית בחום סביב היום ה-9 או 10 למחזור, והמחזור הבא הגיע לאחר 18 עד 20 יום מיום זה. האם חייב להיות קשר בין הירידה בחום אצלי לבין ביוץ? האם ייתכן שהכדורים (אורתו-ציקלן) שיבשו משהו, ועדיין משפיעים על הביוץ? האם אני צריכה לפנות לרופא שלי, או שעדיף לחכות שהגוף יאזן את עצמו?

תשובה:
ראשית, אני ממליצה לך לבדוק את יום הביוץ על ידי ערכת ביוץ. ערכות אלו ניתנות לקניה בכל בית מרקחת, והן הרבה יותר אמינות ממדידת חום הגוף. לא הבנתי ממכתבך כמה זמן עבר מאז ההריון החוץ-רחמי שלך. אם עבר כבר הרבה זמן, ואת מתקשה להיכנס להריון, גשי לרופא המטפל. אם רק התחלת לנסות, אני מציעה לך להשתמש בערכות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"דר ספקוטי מעבר למיקצועיות מרשימה. הינו אדם אנושי קשוב ואיכפתי. נסך בי בטחון ואמון. הלואי וכל הרופאים יהיו כמוהו."
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו