דלג לתוכן
מזה כשנתיים העירו לי אנשים כי ה"שבילים" בראשי מאוד מתרחבים. די שמחתי האמ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/12/2001 תאריך עדכון: 18/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

מזה כשנתיים העירו לי אנשים כי ה"שבילים" בראשי מאוד מתרחבים. די שמחתי האמת כי חשבתי שהנשירה תוריד קצת משערי המלא מדי ... אפילו תרמתי לזה על ידי משיכות שיער באמצעות אצבעותיי, המצב כיום הוא שאני מלאה קרחות ולא יכולה לפזר את שערי ואפילו דרך הקוקו רואי

תשובה:
תלישת שיער אכן פוגעת בו ויכולה לגרום להתקרחות. מידת הפגיעה תלויה בכמה ואיך מושכים אותו. השערה צומחת מתוך זקיק שנמצא בעומק העור. צמיחת השיער תלויה בשלמות הזקיק. תלישה חזקה של השיער שתמשוך גם את הזקיק (שערה שבקצה שלה יש נקודה אדומה) תפגע ביכולת השיער להתחדש, כיוון שאספקת הדם לזקיק נפגעה בצורה קשה. בדרך כלל, המשיכות הן חלשות יותר ופוגעות חלקית בזקיק, דבר שיגרום לצמיחה של שערה חלשה יותר בעלת מבנה דק ולא בריא. משיכה שאינה פוגעת בזקיק, לדוגמה כאשר בקצה השערה יש נקודה שחורה, שהיא הפיגמנט של השערה אינה גורמת לנזק קבוע. ייתכנו בנוסף סיבות אחרות לנשירה: בנשים מסוימות בשנות ה 20 וה- 30 לחייהן מתחילה לעיתים נשירה כללית של השיער בעיקר במרכז הקרקפת, בדומה להתקרחות הגברית, בתגובה לרמה מוגברת מעט של נגזרת מסוימת של הורמון גברי. כאשר יש חוסר איזון בבלוטת התריס, תופעה שכיחה יחסית בנשים צעירות, הדבר יכול לגרום אף הוא לנשירה. ניתן לטפל בנשירה ע"י תמיסות של תרופה בשם מינוקסידיל (שם המסחרי ריגיין), אך מומלץ תחילה לפנות לרופא המשפחה ולרופא עור על מנת לעשות זאת בצורה מסודרת ולשלול סיבות אחרות לנשירה.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 77 חוות דעת )
"מקצועי, סבלני, איכפתי"
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו