דלג לתוכן
האם זיבאן מכילה ניקוטין, ומדוע יש לי טעם נורא בפה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/12/2005 תאריך עדכון: 19/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בנוגע ל- ZYBAN, האם התרופה מכילה ניקוטין? בנוסף, אני מרגישה כל הזמן שיש לי טעם נוראי של סיגריות בפה (כאילו עישנתי מספר סיגריות רצוף) - זה נורמלי? איך אפשר להימנע מזה? (אני דואגת לצחצח כל הזמן ולמצוץ סוכריות מנטה אבל זה לא עובר).

תשובה:
התרופה זיבאן (או בשמה הגנרי Bupropion ) אינה מכילה ניקוטין. זו תרופה השייכת לקבוצת התרופות נגד דיכאון ופועלת במנגנון של עיכוב הספיגה מחדש של דופאמין במוח. בנוסף להיותה תרופה נוגדת דיכאון אושרה התרופה גם כאמצעי עזר להפסקת עישון. התרופה צריכה להילקח בהשגחה רפואית ובשילוב עם תוכנית תמיכה להפסקת העישון. אחת מתופעות הלוואי השכיחות של התרופה (מעל 10% מהמשתמשים בתרופה סובלים מכך) היא יובש בפה, וייתכן שמכאן נובעת התחושה שלך "כמו לאחר עישון". לא מצאתי בספרות הרפואית משהו יותר ספציפי מכך. מאחר ונוטלים את התרופה למשך תקופה מוגבלת, נראה לי שזה מחיר כדאי כדי להפסיק את העישון שלמעשה גורם לטעם וריח לא טובים בפה. בכל מקרה את יכולה להתייעץ עם הרופא שרשם לך את התרופה. תוכלי לקרוא עוד על התרופה בפורטל אינפומד בקישור: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=322

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 22 חוות דעת )
"מקצוען לעילא ועילא. הומני ומסביר פנים.נתון לטיפולו בהרגשה של ביטחון שאטופל מקצועית וענינית ."
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו