דלג לתוכן
נזק לרירית האף כתוצאה משימוש באוטריוין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/12/2009 תאריך עדכון: 18/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 69. אינני יכולה לישון בלילה אם האף שלי לא פתוח לחלוטין, ולכן אני משתמשת בתרסיס אלרין או אוטריוין לאף לפני השינה. ברצוני לדעת מה הנזק הנגרם משימוש ממושך בתכשירים אלה. ניסיתי את תמיסות המלח למיניהן והן לא משפיעות עלי.

תשובה:
תופעות הלוואי נדירות כאשר משתמשים בקסילומטזולין (אוטריוין) לתקופות קצרות במינון המומלץ. עם זאת, בשימוש ממושך, התרופה עשויה לגרום לאיבוד חוש הריח, לנזלת אטרופית עם יובש ניכר ולבעיות קשות ברירית האף. לא מומלץ להשתמש באוטריוין לתקופה העולה על שבעה ימים. במקום אוטריוין ניתן להשתמש בספריי סטרואידלי (שמכיל סטרואידים). ד"ר שירי אורי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר יוסף אקשטיין
ד"ר יוסף אקשטיין דימות
רדיולוג, מנהל הדימות מחוז דן פתח תקווה, מנהל דימות מכון מור
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"וואווו! יצאנו מהביקור המומות ולא הפסקנו לדבר עליה. רופאה שהיא לפני הכל אדם ערכי ומרגש. רופאה שרואה מעבר לבעיה הרפואית. מקצועית. אכפתית. הקדישה לנו מזמנה בלי להסתכל על השעון. קשובה. אכפתית. מומלצת בחום. הלוואי וכל הרופאים ינהגו דומה. מודל לחיקוי!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו