דלג לתוכן
שימוש בסימבקור בזמן הריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/12/2009 תאריך עדכון: 18/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 35, נוטלת סימבקור 20 מ"ג במשך כשנה. כאשר גיליתי שאני בהריון (לא תכננתי את ההריון) הפסקתי מייד את נטילת התרופה. להערכתי הייתי אז בשבוע השלישי. האם יש סיכון לעובר?

תשובה:
התרופה סימבקור שייכת למשפחת הסטאטינים. תרופה זו שייכת לקטגוריה X בהריון, כלומר אסור לחלוטין להשתמש בה. כל אישה בגיל הפוריות שנוטלת תרופות מסוג זה צריכה להישמר מהריון או לחדול מנטילת התרופה אם בכוונתה להיכנס להריון. מחקרים שנעשו על חיות מראים ששימוש בתרופה בזמן הריון עשוי לגרום לבעיות הקשורות למערכת המין אצל העובר (למשל בעיות בהתפתחות הזרע). עם זאת, אין די מחקרים בבני אדם, ושימוש מקרי לא הראה נזק משמעותי. טוב עשית שהפסקת מייד את הנטילה. עלייך ליידע הן את רופא המשפחה (ולהיוועץ עימו לגבי חלופה אם צריך) והן את רופא/ת הנשים. רופא/ת הנשים ישקלו את הצורך בייעוץ גנטי. בינתיים את יכולה גם להיוועץ במרכז הטרטולוגי בירושלים בטלפון 02-6243663. שיהיה המשך הריון בריא וקל! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו