דלג לתוכן
אשה עם קרישיות יתר שמנסה להרות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/12/2007 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בעקבות מקרים של הירדמות הפנים ויד שמאל בהריון ולאחר הלידה, שעברו בהצלחה, פניתי לנוירולוג, ובבירור קרישיות יתר נמצא PCR MTHFR הומוזיגוט. בייעוץ אצל המטולוג נקבע כי עלי להימנע מתכשירים הורמונליים, לקחת Tricardia פעם ביום, ואספירין בזמן הריון בלבד.

תשובה:
נטילת גלולות אינה גורמת לאי-פריון. לעיתים, נטילה רצופה ומומשכת יכולה להוביל למספר מחזורים שאינם ביוציים מייד לאחר הפסקת הנטילה, אך מכיוון שאת טוענת שבייצת, לא נראה שזהו המצב אצלך. ממצא קרישיות היתר אינו אמור להשפיע על סיכויי הכניסה להריון. העניין מחייב רק מעקב ומשנה זהירות במהלך ההריון, כפי שהוסבר על ידי ההמטולוג. אינני יודעת כמה זמן את מנסה להרות, אך דעי שהזמן הממוצע לכניסה להריון עומד על כ-7 חודשים. אני ממליצה לך להמשיך ולנסות, ובהמשך, אם לא יעלה הדבר בידכם, גשי לרופא הנשים לבירור. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי , הקריה הרפואית רמב"ם
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"וואווו! יצאנו מהביקור המומות ולא הפסקנו לדבר עליה. רופאה שהיא לפני הכל אדם ערכי ומרגש. רופאה שרואה מעבר לבעיה הרפואית. מקצועית. אכפתית. הקדישה לנו מזמנה בלי להסתכל על השעון. קשובה. אכפתית. מומלצת בחום. הלוואי וכל הרופאים ינהגו דומה. מודל לחיקוי!"
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה אא״ג וניתוחי ראש וצוואר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו