שאלה - האם טיפול עם פוליטרופין גורם לעליה במשקל?

השאלה:
אני דיאטנית קלינית. הגיעה אלי מטופלת כבת 30 שעוברת טיפולי פוריות ומקבלת פוליטרופין. היא שוקלת 100 ק"ג והגיעה אלי לצורך ירידה במשקל. האם פוליטרופין עלול להעלות את הדופק עד 20 פעימות יותר מהרגיל? האם הוא גורם לעליה במשקל? המטופלת שלי פעילה גופנ




תשובה:


פוליטרופין הוא אנאלוג סינתטי להורמון FSH המיוצר באופן טבעי בגוף. הוא ניתן כטיפול לנשים הסובלות מאי-פריון עקב בעיה בייצור ההורמון וכתוצאה מכך בהבשלת הזקיקים בשחלות.

אחת מתופעות הלוואי הפחות שכיחות של התרופה היא עלייה במשקל. עלייה זו יכולה להיגרם ללא סיבה מיוחדת, או כחלק מגירוי יתר שחלתי. בכל מקרה של עליה במשקל, יש לפנות לרופא המטפל לצורך מעקב וכדי ולשקול את המשך הטיפול. חשוב שתסבי את תשומת ליבה של המטופלת לעניין.

לתרופה לא אמורה להיות השפעה על הדופק.

מידע מפורט על התרופה תוכלי למצוא כאן:

http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=469




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר ראובן בן-טובים ד"ר ראובן בן-טובים
רופא אא"ג ובעיקר עוסק בעריכת חוות דעת רפואיות... קרא עוד
פרופ' יהודה סקורניק פרופ' יהודה סקורניק
מומחה לכירורגיה קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ