דלג לתוכן
מהן הידרוצלה ווריקוצלה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/12/2008 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

עקב כאבים באשך שמאל פניתי לאולטרסאונד ואלו התוצאות: מרקם האשכים הומוגני, מעט הידרוצלה משמאל עם חשד לווריקוצלה קל. מה המשמעות של אבחנה זו? האם אי צריך לעבור ניתוח או טיפול נוסף? והכי חשוב: האם תיתכן בעייה בפוריות?

תשובה:
הידרוצלה היא הצטברות של נוזל בשק האשכים, תופעה שכיחה בגברים צעירים, שלרוב לא גורמת לכאב, אך יכולה לגרום לנפיחות באשך. אין לה השפעה על הפוריות. וריקוצלה היא דליות, ורידים מורחבים באשך. גם זו תופעה שכיחה מאוד בגברים צעירים, לעיתים היא גורמת לאי-נוחות או כאב באשך. אין צורך לטפל בה, אלא אם כן יש פגיעה בספירת הזרע, אשר יכולה להוביל לבעיית פוריות. רצוי לפנות לאורולוג ולבצע ספירת זרע. אם הספירה תקינה, אין צורך בטיפול. ניתוח מקל על הכאבים רק בחצי מהמקרים, ולכן אם אין בעיה בספירת הזרע, לרוב לא מומלץ לנתח. תוכל למצוא מידע רב נוסף על ידי חיפוש המילים "הידרוצלה" ו"וריקוצלה" בפורטל אינפומד. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
ד"ר משה רויבורט
ד"ר משה רויבורט יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"ד"ר רויבורט רופא בחסד, רגיש ומקצועי! זמין לכל שאלה,מסביר הכל כנדרש,ומבין לגמרי בתחום."
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו