שאלה - נערה בולמית שמקיאה ונוטלת משלשלים

השאלה:
יש לי חברה בולמית, שאחרי כל ארוחה מקיאה, ובנוסף לכך נוטלת באופן קבוע הרבה כדורים בשם לקסדין, לקסיקל פורטה ובקוניס. אודה אם תוכלו לעזור לי כדי לעצור תופעה זו.




תשובה:


התופעה שאת מתארת חמורה ביותר, בהחלט נראה שמדובר בבולמיה נרבוזה. המחלה מתאפיינת בהתעסקות מוגזמת באוכל, שימוש במשלשלים, הקאות תכופות לאחר האכילה וכן התקפי אכילה.

כתוצאה מתזונה לא מאוזנת, הקאות ושלשולים, נוצרים בגוף חסכים קשים של ויטמינים, מינרלים, מלחים, ובכלל מחסור בחומרי מזון הנחוצים לתפקוד התקין של הגוף. כמו כן, ההקאה גורמת להרס מאסיבי של השיניים שנעשות צהובות כבר בשלבים הראשונים. הכדורים שחברתך נוטלת הינם כדורים משלשלים, מה שמתאים מאוד למחלה.

ברוב המקרים, החולה מסרב להכיר במחלה ויכול אף להתנגד לעזרה וטיפול. חשוב מאוד לפנות לגורם מקצועי (יועצת בית הספר, פסיכיאטר המתמחה בהפרעות אכילה וכו'), על מנת שידריך אותך, ויחד תוכלו לעזור לחברתך. אל תזניחי את העניין, שכן מצבה עלול להתדרדר במהירות.

ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר ראובן בן-טובים ד"ר ראובן בן-טובים
רופא אא"ג ובעיקר עוסק בעריכת חוות דעת רפואיות... קרא עוד
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ