שאלה - שינויים במצב הרוח בעת נטילת גלולות למניעת הריון

השאלה:
אני משתמשת בגלולות יסמין כבר זמן רב. בשבוע האחרון אני חשה בשינויים שאינם פיזיים, כגון בלבול, מצבי רוח קיצוניים ומשתנים (בכי, צחוק, התרגשות ודיכאון), ירידה משמעותית במצב הרוח, בחילות, וירידה בחשק המיני ובבן הזוג. האם מצב זה יכול להיגרם מהגלולות? והאם




תשובה:


גלולות למניעת הריון מכילות הורמונים, ועל כן בזמן השימוש, יכולים להתרחש שינויים במצב הרוח, ירידה בחשק המיני ושינויים נוספים. עם זאת, נראה שהשינויים הללו מתרחשים אצלך רק בשבוע האחרון, למרות שאת משתמשת בגלולות כבר זמן רב, ולכן אני לא חושבת שאפשר בהכרח לקשור בין הדברים. אני ממליצה להמתין עוד מספר ימים, ואם תמשיכי להרגיש בשינויים שציינת, כדאי לנסות להחליף את סוג הגלולות.

כל אישה מגיבה באופן שונה לכל סוג של גלולות, ולכן יתכן שהחלפת הגלולות תהווה פתרון טוב עבורך. זכרי שעלייך להיות סבלנית, וקחי בחשבון שלוקח לגוף זמן להתרגל לשינויים ולהגיע לאיזון.

ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' אייל גור פרופ' אייל גור
מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים איכילוב. קרא עוד
ד"ר ניר נתנזון ד"ר ניר נתנזון
מיפוי שומות- גילוי מוקדם של סרטן העור קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ