דלג לתוכן
כבר שנה אני סובל מאלרגיה לאבק הבית ולקרדית אבק הבית . ניסיתי הרבה תרופו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/12/2001 תאריך עדכון: 23/09/2013
2 דקות קריאה
שאלה:

כבר שנה אני סובל מאלרגיה לאבק הבית ולקרדית אבק הבית . ניסיתי הרבה תרופות אבל הם לא עוזרות לי . הציעו לי חיסון של זריקה בשבוע במשך שנתיים אבל זה לא כל כך אפשרי בשבילי. אשמח אם תציע לי תרופה שתקל עלי או סוג של טיפול?

תשובה:
אלרגיה לאבק היא תופעה הגורמת לגירוי בעיניים, אף נוזל וסתום, עיטושים והיכולה לגרום לקוצר נשימה ושיעול בסובלים מאסטמה. עוד לפני התרופות- מומלץ על כל מי שסובל מאלרגיה לאבק ולקרדית אבק הבית לשמור על מספר כללים בסיסיים שיכולים להקטין את החשיפה לאבק ואת התסמינים הנלווים ולעתים די בהם ואין צורך בטיפול תרופתי : לנקות את הבית ולשאוב אבק לעתים תכופות. לנגב אבק ולנקות רצפות במטלית לחה ולא יבשה על מנת שלא יתפזר אבק. לאוורר היטב את חדרי הבית. חדר השינה הוא המקום האהוב על קרדית אבק הבית- יצור מיקרוסקופי החי באבק ומעורר את מרבית התגובות האלרגיות. קרדית אבק הבית אוהבת לחיות על גבי שטיחים, על כן יש לנקותם על בסיס קבוע, לסלק שטיחים מקיר לקיר, ארונות בגדים תופסי אבק ו/או וילונות מחדר השינה. לא לשים חפצים תופסי אבק בחדר השינה אלא מאחורי ויטרינה. לכסות את המיטה במשך כל שעות היום בכיסוי מיטה (רצוי מפלסטיק אטום) ובלילה כדאי להוציאו מן החדר. לשאוב אבק מן המזרון פעם בשבוע. לרסס מדי פעם בספריי הקוטל את קרדית אבק הבית (ACARDUST). אם אין די באמצעי זהירות אלה, ניתן לטפל תרופתית. טיפול תרופתי באלרגיה כולל תרופות נוגדות היסטמין (לורסטין, טלפסט, היסטזין, אלגרה ועוד), משאפי סטרואידים לאף, וחיסונים אצל רופא אלרגיות. החיסון כולל מנות הולכות וגדלות של מיצוי החומר מעורר האלרגיה (חלקיקי אבק, קרדית אבק הבית ו/או עובשים) וניתן במשך מספר חודשים ועד שלוש שנים. תוך 12 חודשים רוב המטופלים חשים הקלה בתסמיני האלרגיה.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"וואווו! יצאנו מהביקור המומות ולא הפסקנו לדבר עליה. רופאה שהיא לפני הכל אדם ערכי ומרגש. רופאה שרואה מעבר לבעיה הרפואית. מקצועית. אכפתית. הקדישה לנו מזמנה בלי להסתכל על השעון. קשובה. אכפתית. מומלצת בחום. הלוואי וכל הרופאים ינהגו דומה. מודל לחיקוי!"
ד"ר מנחם דויטש
ד"ר מנחם דויטש רפואת שיניים
5.0
( 7 חוות דעת )
"מצויינת"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו