דלג לתוכן
כאבי גב לאחר שיעול ממושך
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/12/2006 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי כאבים חזקים באזור הגב העליון בצד שמאל, וזאת לאחר שיעול ממושך וכאב גרון. הרופא לא מצא דבר, וכן בצילומי ריאות הכל היה תקין. יש לציין כי אני סוכרתי.

תשובה:
אינך מתאר את אופי הכאבים, האם הם קבועים? האם הם מוחמרים בשינוי תנוחה או בשיעול? סביר להניח שמקור הכאב הוא בשרירים או בעצמות בית החזה, כאב שמופיע כתוצאה מחבלה זו או אחרת שנגרמה להם במהלך המחלה החריפה ממנה סבלת ובה השתעלת מאד. כאבים מסקולוסקלטליים (ממקור עצם ושרירים), שכיחים מאד לאחר שיעול ממושך, ולמעשה חשוב לאבחן האם מדובר בשבר בצלעות, דבר שניתן לעשות בצילום המכוון לצלעות (ופחות בצילום חזה רגיל). בהרבה מקרים אנחנו לא מבצעים את הצילום הזה הואיל וגם אם יאובחן שבר בצלעות, הטיפול במטופל לא ישתנה, שהרי לא מקבעים את בית החזה בגבס, והטיפול היחיד הוא במתן משככי כאב ומנוחה עד החלמת העצם או השריר. מקרים בהם כדאי לאבחן האם מדובר בשבר הם אנשים מבוגרים, בהם יש חשש לאוסטאופורוזיס ואז יש מקום להמשך בירור ע"י ביצוע בדיקת צפיפות עצמות ולשקול טיפול. כמו כן חשוב לאבחן שברים באנשים בהם יש חשד לשבר ללא חבלה או שיעול ממושך.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
אורתוטיסט שמואל להב
אורתוטיסט שמואל להב אורתופדיה
אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו