דלג לתוכן
על האפשרות לטפל ביתר לחץ דם באמצעות צמחי מרפא
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/12/2006 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

האם ניתן לטפל בלחץ דם גבוה, לא גבוה במיוחד - 150/90- באמצעות צמחי מרפא ופעילות גופנית, ולוותר על טיפול תרופתי? ואם כן, מהו צמח המרפא המומלץ?

תשובה:
טיפול ביתר לחץ דם הוא נחוץ ביותר, הואיל ומדובר במחלה בה יש סכנות רבות ובמקרים רבים היא א-תסמינית (האדם לא חש בדבר). טיפול שמרני ביתר לחץ דם מומלץ בהחלט, והוא כולל פעילות גופנית, ירידה במשקל, תזונה דלת מלח, אורח חיים רגוע. טיפול שמרני זה עוזר באחוז קטן של המקרים, ובעיקר במקרים בהם לחץ הדם אינו גבוה במיוחד (כמו במקרה שלך). אם הטיפול השמרני אינו עוזר, יש מקום להתחלת טיפול תרופתי. לגבי טיפול בצמחי מרפא - קיימים צמחי מרפא רבים שיכולים להוביל לירידת לחץ דם, אולם חשוב לזכור שמרביתם לא נבחנו במחקרים קליניים מערביים ומוסדרים. נקודה חשובה לציון היא העובדה שעל אף היות צמחי המרפא טבעיים, אין זה אומר שאין להם תופעות לוואי שיכולות להיות קשות למדי. שנית, אף על פי שצמחי מרפא אמורים לטפל בבעיה המקורית, מחקרים רבים מוכיחים שהשפעתם היא סימפטומטית בלבד, דהיינו כל עוד נוטלים אותם משיגים את המטרה, ובהפסקתם לחץ הדם עולה בחזרה. אכן היום תחום צמחי המרפא עשיר מאד, אולם הוא אינו תחת פיקוח (כל הצמחים נמצאים תחת הגדרת תוספי מזון ולא תרופות), ולכן הדבר עשוי להיות בעייתי באנשים הנוטלים תרופות אחרות, באנשים עם מחלות רקע נוספות ואף באנשים בריאים. בנוגע לויתור על הטיפול התרופתי - באם שינוי הרגלי החיים מספיקים להוריד את לחץ הדם לערכים הרצויים - זה מצויין, וניתן תחת השגחת הרופא המטפל לרדת במינון התרופה ליתר לחץ דם ואף להפסיקה לחלוטין. באם השינוי בהרגלי החיים לא עזר, נטילת צמח מרפא זה או אחר יכולה לעזור, תוך הבנה וידיעת החסרונות שבטיפול זה. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
ד"ר יוסי הר-טוב
ד"ר יוסי הר-טוב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 23 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו