דלג לתוכן
איך מתבצעת הזרקה אפידורלית של סטרואידים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/12/2008 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בשל פריצת דיסק בחוליות L5-S1 נשלחתי לקבל זריקה אפידורלית סטרואידית לגב. האם הליך זה מבוצע בהרדמה? האם השיקוף הוא ברנטגן או ב- CT? מה עדיף?

תשובה:
זריקה אפידורלית של סטרואידים נעשית כחלק ממגוון גדול של אמצעים בהתמודדות עם כאבי גב על רקע פריצות דיסק. ההליך, האורך לרוב בין 20 ל-30 דקות, מתבצע תחת הרדמה מקומית בלבד. במקרים מסוימים ניתן להיעזר בטשטוש. מקובל להזריק שילוב של חומרי הרדמה מקומיים עם סטרואידים נוגדי דלקת. בעבר בוצעה הפעולה ללא אמצעי הדמיה, אולם בעקבות מחקרים שהראו כי במקרים רבים לא הגיעה המחט למקום הנכון, הפכה ההזרקה בסיוע אמצעי הדמיה להליך מקובל. שיקוף ברנטגן הוא האמצעי המקובל כיום לביצוע ההזרקה. אמנם אפשר לבצע את הזרקות בסיוע CT, אולם אמצעי זה מקובל יותר בהזרקות למבנים אחרים בעמוד השדרה, הדורשים מיקום מדויק יותר. בכל מקרה, חשובה גם ההעדפה של הרופא, לרוב המרדים, המבצע את ההליך. בברכת בריאות שלמה ד"ר רונן בלכר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יוסי הר-טוב
ד"ר יוסי הר-טוב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 23 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו