שאלה - הכמות הדרושה של ויטמין B6 וחומצה פולית בגיל מבוגר

השאלה:
האם נכון שכדאי לקחת חומצה פולית וויטמין B6 גם לאחר גיל 60? אם כן - מדוע? שמעתי בטלוויזיה רופא גריאטר שממליץ לקחת.




תשובה:


חומצה פולית היא חומר המשתתף בחלוקת תאים בגוף והיא חיונית כמעט לפעילות כל מערכות הגוף. המקור לחומצה פולית במזון הוא בשר וירקות מסוימים (תרד, חסה, שעועית, אפונה). חסר בחומצה פולית הוא גורם שכיח לאנמיה. חסר חמור בחומצה פולית עלול לגרום להפרעות נוירולוגיות, המטולוגיות ואחרות. ניתן לבדוק את רמת החומצה הפולית בדם, ואם הרמה נמוכה מומלץ ליטול תוספת של חומצה פולית.

נשים זקוקות ל-400 מיקרוגרם של חומצה פולית בתזונה ביום. המקסימום שמותר לקחת כתוסף מזון הוא 1000 מיקרוגרם ליום.

ויטמין B6, או בשמו האחר פירידוקסין, הוא חומר המסייע למטבוליזם של חלבונים וסוכרים. חסר שלו גורם להפרעות נוירולוגיות ולבעיות עור בדרגות שונות. המקור לוויטמין B6 בתזונה הוא בשר, חיטה מלאה, ירקות ואגוזים. חסר בוויטמין נוצר כשהתזונה אינה מאוזנת או כאשר ישנה בעיה במעי הדק הפוגעת בספיגה.

אין המלצה חד-משמעית ליטול תוספי B6 בגיל המבוגר, כיוון שבמבוגרים בריאים עם תזונה מספקת, חסר בוויטמין זה נדיר מאוד. עם זאת, תופעות לוואי משמעותיות כתוצאה מנטילה של תוספי B6 הן נדירות ביותר, ולכן הסיכון הכרוך בנטילתו נמוך מאוד. המקסימום שמותר לקחת כתוסף מזון הוא 100 מ"ג ליום.

איחולי בריאות

ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל