שאלה - התקפי היפוגליקמיה לחולה סוכרת אחרי התקף לב

השאלה:
בעלי בן 60 חולה סוכרת ומזריק אינסולין. לפני כחודש עבר התקף לב כולל צנתור. לאחרונה רבו מקרי "היפו" (נפילת סוכר) אצלו. הוא מטופל בפלאויקס, אספירין, סימוביל 80 מ"ג ונאובלוק. מדוע מופיעים ההתקפים לעיתים כל כך קרובות (אחת ליומיים ולפעמים כל יום)?




תשובה:

אם בעלך עכשיו סובל מהתקפים של היפוגליקמיה בניגוד לעבר, אז יש צורך בהערכה חדשה של הטיפול באינסולין. ייתכן וגורם המשפיע על משק הסוכר בדם השתנה. האם הדיאטה שלו השתנתה? אם הוא צורך פחות פחמימות עליו להפחית את מינון האינסולין. האם הוא החל להשתמש בתרופות שלא השתמש בהן קודם? תרופות מסויימות משפיעות על משק הסוכר וגם על היכולת לחוש מבעוד מועד במצב של היפוגליקמיה.

בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא מנוסה בטיפול בחולי סוכרת על מנת לשנות את תוכנית הטיפול, וזאת על ידי שינוי מינון או סוג האינסולין כדי למנוע התקפי היפוגליקמיה.





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר ניר נתנזון ד"ר ניר נתנזון
מיפוי שומות- גילוי מוקדם של סרטן העור קרא עוד
ד"ר יהודה וייס ד"ר יהודה וייס
מומחה ברפואת עיניים, טיפול בכל מחלות... קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ