שאלה - האם התרופה ליריקה גורמת להשמנה?

השאלה:
לפני כשלושה שבועות התחלתי לקחת את התרופה ליריקה. האם בבדיקת דם כלשהי ניתן לזהות סימנים לנטילתה? קראתי שהיא יכולה לגרום להשמנה. למה הכוונה? האם היא גורמת לתיאבון מוגבר שבעטיו משמינים, או שיש בה מרכביבים המשפיעים על הגוף בצורת השמנה? בין יתר הדברים מה




תשובה:


ליריקה, או Pregabalin, היא במקור תרופה נוגדת פרכוסים הניתנת גם במצבי כאב ממקור עצבי. היא עלולה לגרום תופעת לוואי של העלאת רמת אנזימי הכבד או הפחתת רמת הטסיות בדם, לדוגמה, הנראות בבדיקות הדם, אך אלו תופעות לוואי לא שכיחות, ופרט לכך לא ידוע לי על ניטור התרופה בדם.

לפי המידע שבידי, התרופה גורמת גם לעלייה בתיאבון, וככל הנראה זו הסיבה לכך שהיא גורמת לעלייה במשקל.

ד"ר טלי צ’רנוביצקי - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
ד"ר ניר נתנזון ד"ר ניר נתנזון
מיפוי שומות- גילוי מוקדם של סרטן העור קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ