שאלה - אי סדירות המחזור אחרי הפסקת גלולות למניעת הריון

השאלה:
בחודש האחרון הפסקתי לקחת גלולות למניעת הריון מסוג יסמין לאחר שנה מלאה שבה לקחתי אותן. כעת בעלי ואני מעוניינים להיפקד בפרי בטן בעזרת ה'. לאחר שהפסקתי את הגלולות, הגיע דימום כרגיל, ומאז עברו חודש ו-7 ימים, ובלא וסת. ביצעתי בדיקת הריון לאחר שבוע ממועד




תשובה:


לאחר נטילה רצופה של גלולות למניעת הריון, ייתכנו מספר מחזורים לא ביוציים, כלומר, מחזורים בהם לא מתרחש ביוץ, מכיוון שהגוף עדיין לא מאוזן מבחינה הורמונלית. מחזורים אלה מתאפיינים באי-סדירות, כמו גם בשינויים בעוצמה ובמשך הדימום.

בשלב זה אין כל סיבה לדאגה. לאחר מספר מחזורים הגוף מגיע לאיזון הורמנלי, והמחזורים הופכים לסדירים, ואפשר לקוות שגם לביוציים. אם בכל זאת לא יגיע הדימום הווסתי בשבועות הקרובים, אני ממליצה לך לפנות לרופא/ת הנשים לבדיקה.

תוכלי למצוא עוד תשובות באותו נושא כאן:

http://www.infomed.co.il/questions/q_121706_3.htm




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
ד"ר רוית ינקו ד"ר רוית ינקו
מומחית בכירורגיה פלסטית ורופאה בכירה במרכז... קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל