שאלה - אובדן זיכרון אחרי ניתוח בחולה אפילפסיה

השאלה:
במשך כ- 28 שנה סבלתי מהתקפי אפילפסיה קשים, עד שעברתי ניתוח כירורגי לפני כשנתיים, ומאז הכל בסדר. אך נותרה בעיית זיכרון מדאיגה שהחלה לפני כ-10 שנים ומחמירה עם השנים. היה לי זיכרון פנומנלי, הייתי מקבל 100 בבחינות בלי לקרוא חומר נלמד, והיום אני לא זוכר דבר שנאמר לי לפני שעה או את מי פגשתי לפני מספר ימים. האם התרופות הן הגורם? והאם מצב זה מחמיר עם הזמן?


תשובה:


לצערי, אין לי מספיק מידע על העבר שלך - איזה ניתוח עברת? באיזה סוג אפילפסיה מדובר? באילו תרופות אתה משתמש באופן קבוע?

ייתכן שהגורם לאיבוד הזיכרון הוא הניתוח. ידוע שניתוחים כאלה עלולים לפגוע בזיכרון. עם זאת יתכן גם שהתרופות הן הגורם.

הייתי ממליצה לך לפנות לנוירולוג שאתה אצלו במעקב ולהתייעץ עמו, אולי יש מקום לשינוי טיפול תרופתי, למרות שאם אתה יציב מבחינת ההתקפים, אולי עדיף לא לערער יציבות זו.

לעוד מידע על ניתוחי מוח לטיפול באפילפסיה, ראה:

http://www.infomed.co.il/questions/q_081006_3.htm




רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!