שאלה - התקרחות וגלולות למניעת הריון

השאלה:
אני נוטלת בלארה זה כשנה. לפני כן השתמשתי בנובארינג במשך כחצי שנה. אני סובלת מתת-פעילות של בלוטת התריס, אבל מאוזנת על ידי 400 מ"ג אלטרוקסין לשבוע שאני נוטלת זה שמונה שנים. מתחילת שנות העשרים של חיי סבלתי מאקנה קשה ומהתקרחות. האקנה




תשובה:


שינויים בתפקוד בלוטת התריס עלולים להיות מלווים בתופעת התקרחות, בין אם בתת-פעילות או בפעילות יתר של בלוטת התריס. אם את מאוזנת ומטופלת באלטרוקסין ותופעות ההתקרחות היתה קשורה לתת-הפעילות, אמור היה להיות שיפור בהתקרחות.

מחקרים רבים מעידים דווקא על שיפור בהתקרחות בעת שימוש ברואקוטן. באופן כללי, שימוש בגלולות למניעת הריון עשוי לגרום להתקרחות, אולם במקרה שלך, נראה כי התופעה היתה קיימת עוד לפני השימוש.

במקרים מסויימים, שבהם לא ברורה סיבת ההתקרחות, יש לבצע ביופסיה של הקרקפת.

טיפול במינוקסי הוא טיפול חיצוני, אך במקרה שלך לא בטוח שהוא יועיל. יש לשלול גם זיהום פטרייתי כגורם לבעיה שלך. לכן אמליץ לפנות גם לרופא עור.

ד"ר עופר לימונד - אינפומד




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר ראובן בן-טובים ד"ר ראובן בן-טובים
רופא אא"ג ובעיקר עוסק בעריכת חוות דעת רפואיות... קרא עוד
פרופ' אייל גור פרופ' אייל גור
מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים איכילוב. קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ