שאלה - אשתי בת 43, מקבלת מזה שנה טיפול הורמונלי עקב הפסקת מחזור. מאז הטיפול ,

השאלה:
אשתי בת 43, מקבלת מזה שנה טיפול הורמונלי עקב הפסקת מחזור. מאז
הטיפול , החזה גדל מאד ונעשה רגיש ואף כואב לפעמים . היא נמצאת
במעקב רפואי כולל ממוגרפיה. לא נמצאו כל ממצאים מדאיגים .אשתי סובלת
במיוחד מהעניין האסתטי. מכיוון שאינה גדולה או שמנה ,החזה נראה גדול
באופן פרופורציונלי לגוף . אשתי חושבת ברצינות על ניתוח פלסטי
להקטנת החזה , ואף פנתה למומחה שהציע לה "להיפטר" מ $6000 לצורך
הניתוח.

שאלותינו:
א. האם יש טיפול תרופתי / אלטרנטיבי להקטנת החזה ללא צורך בניתוח?
האם הרכב שונה בטיפול ההורמונלי יכול לסייע ?
ב. במידה ועושים ניתוח , האם לא קיימת האפשרות שהחזה יגדל
שנית, כתוצאה מנטילת ההורמונים לטיפול בהפסקת המחזור ?





תשובה:
הגדלת שד בתגובה לאסטרוגן, ההורמון הנשי, היא תופעת לוואי שכיחה
למדי להורמונים הניתנים בגיל הבלות. ניתן לשקול מעבר לתרופה
הורמונלית אחרת, ולהפסיק את התרופה שגרמה להגדלה המסיבית של השד,
בתקווה שזו לא תגרום לבעיה כה חריפה. תרופה זו יכול לספק לכם
הגינקולוג שלכם.

נראה שכדאי למצות את האפשרויות התרופתיות לפני פניה לניתוח הקטנת
שד.

אם אין מנוס מניתוח, סביר להניח שהשד לא יחזור לממדים גדולים
בהשפעת חידוש ההורמונים, כיוון שבניתוח מוסר חלק מהרקמה המגיבה
להורמונים והאחראית להגדלת השד.





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל