שאלה - פצעונים כתופעת לוואי של ריספרדון

השאלה:
אני לוקחת את התרופה ריספונד כטיפול ל- OCD, בשילוב עם אנפרניל, ומאז שהתחלתי ליטול את התרופה ריספונד, החלו להופיע לי פצעונים רבים באיזור הפנים. האם ייתכן שהדבר נגרם כתוצאה מלקיחת התרופה (למרות שאינו מופיע ברשימת תופעות הלוואי שלה)?




תשובה:


התרופה ריספונד (ריספרידון), שייכת לקבוצת נוגדי פסיכוזה אטיפיים. התרופה נחשבת ליעילה ו"נסבלת", מכיוון שאינה גורמת לתופעות לוואי רבות ומשמעותיות. תופעות הלוואי העיקריות שלה הן כאבי ראש, הפרעות שינה ואי שקט.

במקרים נדירים יכולה התרופה לגרום לפריחה. אינני יודעת מה אופי הפצעונים שאת מתארת. אם מדובר בסוג של פריחה ולא בפצעונים דלקתיים, הדומים לאקנה, יש סיכוי קל שהם נגרמו כתוצאה משימוש בתרופה זו.

אני ממליצה לפנות לרופא עור לאבחון, כדי לברר אם מדובר בסוג של אקנה או פריחה.

ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי פרופ' סמי ניטצקי
מומחה לטיפול בורידים ברגליים ובכלי דם קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל