//

שאלה - קשיי שינה בעת נטילת סרוקסאט

השאלה:
אני בן 42, נוטל סרוקסאט 20 מ"ג ביום במשך 3 שנים בגלל התקפי חרדה (שעברו לפני שנתיים), בתוספת של עד 1 מיליגרם Alprazolam ליום לפני השינה (אני לא נרדם טוב). לאחרונה אני סובל מקשיי שינה שהולכים ומחמירים. האם יתכן שהסרוקסאט הוא הגורם לבעיות השינה? איך אפשר לעזור לי עם השינה?


תשובה:


סרוקסאט גורם להפרעות שינה ב- 11% עד 24% מהמטופלים בו. יתכן שמסיבה זו אתה תלוי בכדורי השינה. הכדור שאתה לוקח, alprazolam הוא ממשפחת הבנזודיאפזינים, ויש נטייה לפתח תלות בתרופה ולהתרגל אליה, כך שעם הזמן אותה כמות משפיעה פחות.

אתה יכול לנסות שימוש בסטילנוקס, אולם גם היא אינה מומלצת לשימוש ארוך טווח. פנה לרופא המטפל שלך לצורך ייעוץ, אולי תחליטו ביחד להוריד את מינון הסרוקסאט. במקביל אתה יכול לפנות לרפואה האלטרנטיבית, אולי שם תמצא מענה. מה שעוד יכול לעזור זה הפחתת מתח ודאגה וניסיון לישון רק כשאתה באמת באמת עייף. נסה לקרוא לפני השינה, זה גם יכול לעזור.

בברכה,

ד"ר שירי אורי - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!