שאלה - טיפים לירידה במשקל

השאלה:
אני בת 14, הגובה שלי הוא 1.68 או 1.69 מטר. מבנה הגוף שלי הוא בינוני. אני שוקלת 64 ק"ג, ואני שוחה פעמיים בשבוע. אני רוצה לרזות 5 ק"ג. אני אוהבת לאכול שוקולד. רציתי לדעת אם תוכלי לתת לי מתכון לדיאטה, ואם אולי כדאי שאעשה יותר ספורט כמו ריצה. אני לא עצלנית. אני מעוניינת גם בטיפים על אכילה נכונה, כי אני לא כל כך מבינה בזה. אני לא שמנה מאוד אבל אני מאוד רוצה לרדת קצת.


תשובה:


על פי הנתונים שמסרת, הפחתה של כ-5 ק"ג ממשקלך תהיה הפחתה תקינה. אם את מעוניינת לעשות שינוי בהרגלי האכילה ובאורח החיים, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית שתתאים לך תוכנית מותאמת אישית.

"טיפים" כלליים לירידה במשקל ושמירה על משקל תקין:

לאכול כל 4-3 שעות ארוחות קטנות.
לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום.
להקפיד על ארוחת בוקר.
להקפיד על פעילות גופנית סדירה (הפעילות שאת עושה מצויינת).
לישון לפחות 7 שעות בלילה.
לאכול מזונות מבושלים/צלויים/אפויים ולהמעיט במזונות מטוגנים.
לצמצם את צריכת הממתקים לממתק אחד ביום.
ללעוס טוב את האוכל ולאכול לאט.

אלה רק "טיפים" כלליים. על מנת לעשות שינוי מומלץ לקבל ייעוץ ותמיכה אישיים.

ראי גם את הידיעה הבאה:

http://www.infomed.co.il/news/n_021002_1.htm




רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!