//

שאלה - תופעות לוואי של קלונקס

השאלה:
אני בת 31, חולה באפילפסיה כבר 15 שנים. המחלה שלי מתבטאת בחוסר ריכוז ובניתוק מהסביבה. אני מקבלת 7 כדורי טריל במינון 200 מ"ג ביום. הנוירולוג שלי ניסה מגוון תרופות אחרות ולא הצלחתי להתמודד איתן: סבלתי מהקאות, בחילות וכל מיני תופעות קשות. הסתדרתי ע


תשובה:


ההחלטה לגבי טיפול שעובד אך גורם לתופעות לוואי מטרידות היא בעיקר החלטה אישית של המטופל. עד כמה את מסוגלת לחיות עם תופעות הלוואי? לדעתי החשש מתלות אינו צריך להפריע לך להמשיך ליטול את הכדור, מכיוון שאם הוא יעיל ומונע את ההתכווצויות בידיים וברגליים, את תמשיכי לקחת אותו כך או אחרת. השאלה הבעייתית יותר, לדעתי, היא לגבי ההירדמות - עד כמה זה משפיע על יכולת התפקוד שלך ביום-יום. אם זה מפריע לך לנהל חיים רגילים ויצרניים, זה עלול להיות בעייתי לאורך זמן.

בעיה נוספת היא שאני מתרשמת שהאפילפסיה שלך לא מאוזנת מבחינת ריבוי ההתנתקויות. לא פירטת מה התדירות הרגילה של ההתקפים שלך ואילו תרופות בדיוק ניסית, אך אני ממליצה מאד לפנות שוב לנוירולוג המטפל וליידע אותו לגבי ריבוי ההתקפים. אולי הוא ירצה לשנות את הטיפול התרופתי שלך.

ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד




רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!