שאלה - דליפה של נוזל תת-עורי אחרי ניתוח מעקפים

השאלה:
אחותי עברה ניתוח מעקפים ברגל בגלל חוסר זרימת דם תקינה. עקב היצרויות וחסימה של קריש דם, הוכנס תומכן, סטנט, והיא קיבלה טיפול עם פלאויקס לדילול דם ושמירה על הסטנט ל-3 חודשיים. שבועים אחרי הניתוח פרץ נוזל צהוב שהצטבר ושהיה חשוד כהמטומה.

האם זה חלק מתהליך ההחלמה? עד כמה זה מסוכן כשהנוזל ישנו יותר משמונה ימים אחרי טיפול ואנטיביטיקה? האם יכולה להיות כאן, חלילה, רשלנות טיפולית? מהי המלצתכם?

באזור חתך ניתוחי מצטבר לא אחת נוזל תת-עורי הקרוי סרומה, נוזל הדם (סרום). במקרה של אחותך איזור הניתוח סמוך לכלי לימפה וכלי דם קטנים, והנוזל היוצא מהם הצטבר והתנקז דרך חתך הניתוח. אומנם זהו סיבוך של ניתוח, אולם שכיחותו כה גבוהה, וההפרעה שלו מינימלית, עד שההתייחסות לכך היא כאל אירוע שגרתי. במצב בו החולה מטופל בנוגדי קרישה כגון פלאויקס או אספירין, זה קורה לעתים קרובות עוד יותר.

אין צורך בטיפול אנטיביוטי אם אין סימנים לזיהום חיידקי, ובכל מקרה, מתן אנטיביוטיקה או תרופות אחרות לא ימנעו הצטברות של סרומה.

חבישת לחץ וסבלנות בדרך כלל מספיקות לטיפול עד להפסקת הנזילה. במה שאתה מתאר אין רשלנות רפואית.

בברכה

ד"ר נחום ורבין


תשובה:
מומחה לכירורגיה כללית





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!