שאלה - תופעות לוואי של התרופה Art 50

השאלה:
אני בת 56, סובלת מכאבי ברכיים קשים. ראומטולוגית המליצה לי ליטול תרופה בשם Art 50. עם נטילת התרופה, החלו להופיע הפרשות מהנרתיק. הבנתי שזו תרופה חדשה, שנמצאת כשנה בשוק.

האם אין סכנה בנטילת התרופה אם זו בתרופה חדשה? ישנן בשוק תרופות אשר לאחר שימוש של כמה שנים הורדו מהמדפים בשל חשש לתופעות לפגיעה במערכות שונות בגוף.

אבקש גם לדעת מהן תופעות הלוואי של התרופה, שכן עיון בעלון מעלה שורה של אזהרות, ביניהן לגבי תפקודי כבד וכליות. האם אין זו תרופה חזקה, אשר עשויה לפגוע במערכות בגוף?


תשובה:


התרופה Art 50 היא תרופה ממשפחת נוגדי הדלקת שאינם סטרואידיים (NSAIDS) הפועלת על ידי עיכוב יצירת מרכיבים בתגובה הדלקתית. תופעות הלוואי בשימוש בתרופה אינן שכיחות, אך עלולות לכלול ריבוי יציאות, שלשול, תחושה דמויית צרבת וכאבי בטן. לגבי תופעות לוואי נוספות, או בכל שאלה אחרת, יש להתייעץ עם הרופא המטפל.

בברכת בריאות שלמה,

ד"ר רונן בלכר - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!