שאלה - נטילת גלולות למניעת הריון - דימום

השאלה:
קיבלתי מחזור בזמן לקיחת גלולות מסוג פמינט (סגולות). האם זה רגיל?




תשובה:


גלולות משנות את המאזן ההורמונלי הטבעי, ועל כן, בחודשים הראשונים לנטילתן, יתכנו בהחלט דימומים בין-מחזוריים. אין סיבה לדאגה, התופעה נורמלית ואת עדיין מוגנת. בתקופת הסתגלות זו, תיתכן גם הופעה מוקדמת מהרגיל של הדימום הווסתי.

אינני יודעת מתי התחלת ליטול את הגלולות, אך אם במחזורים הבאים (עד 4 חודשים מתחילת הנטילה), התופעה תימשך, כדאי לשקול החלפת סוג הגלולה, כיוון שהדימומים הללו בוודאי לא נוחים לך.

כמו כן, חשוב לא לפספס אף גלולה, שכן פספוס של גלולה (אפילו אחת), עשוי לגרום גם הוא לדימומים מסוג זה.

ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר ניר נתנזון ד"ר ניר נתנזון
מיפוי שומות- גילוי מוקדם של סרטן העור קרא עוד
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ