שאלה - השמנה אחרי טיפול בסטרואידים

השאלה:
אני בת 22, 5 חודשים לאחר ניתוח להסרת גידול שפיר בראש. הניתוח התבצע על ידי פתיחת הראש ולא דרך האף. מייד אחרי הניתוח התחלתי לקחת פרדניזון במינון של 10 מ"ג, לאט לאט ירדתי עד למינון של 3 מ"ג כיום. הבעיה היא שבמהלך כל התקופה עליתי כ-25 ק"ג. משקלי המקורי היה 42 עד 44 ק"ג בלבד (גובהי הוא כ-1.54 מטר). נאמר לי על ידי הרופא שככל שארד במינון ארד במשקל, אך לא ירדתי ולו ק"ג אחד. הדבר מאוד מתסכל אותי ומכביד עלי. לאחרונה התחלתי לעשות הליכות, אך גם זה לא משפיע.

מה עלי לעשות? אני מרגישה חסרת אונים. אני לא יכולה לסבול את המראה שלי, הייתי רגילה להיות קטנה, רזה וזריזה, והיום אני כבדה ואיטית נורא. מדוע איני מרזה ומה עלי לעשות.


תשובה:


על פי הנתונים שמסרת, את נמצאת עכשיו בסך הכל 5 חודשים לאחר הניתוח, ובחלק מפרק הזמן הזה לקחת מינון של 10 מ"ג פרדניזון. תופעת הלוואי של עליה במשקל עקב נטילת פרדניזון אכן תחלוף, אך תיאלצי להיעזר בעוד קצת סבלנות.

אם לא יחול כל שינוי גם בעוד כשלושה חודשים, תוכלי לפנות לדיאטנית קלינית, דרך קופת החולים או באופן פרטי, אשר תתאים לך תפריט לירידה במשקל בהתחשב במצבך הבריאותי, סדר היום שלך והעדפותיך. בנוסף, מומלץ שתמשיכי להיות במעקב אצל רופא המשפחה, אשר יעקוב אחר בדיקות הדם על מנת לשלול סיבות אחרות להשמנה.

בהצלחה!

נטע מלחי - דיאטנית קלינית
דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!