שאלה - אני גבר בריא בן 23. בשנה האחרונה אני סובל מנשירת שיער קלה (שערי עדיין מל

השאלה:
אני גבר בריא בן 23. בשנה האחרונה אני סובל מנשירת שיער קלה (שערי
עדיין מלא יחסית). לאחר התייעצות עם רופא עור התחלתי לקחת פרופסיה.
מאז עברו כשלושה חודשים ונראה שהנשירה נבלמה, אך יחד עם זאת התחלתי
לסבול מירידה בתשוקה המינית שלי. באתר שלכם גיליתי שהתופעה אמורה
לחלוף עם הזמן.
* תוך כמה זמן אמורה תופעת הלוואי להיפסק והאם אני אמור להיות
מוטרד מכך ?
* מדוע רופאי העור נוטים שלא להמליץ על השתלת שיער ?




תשובה:

הפרופסיה היא תרופה אנטי-אנדרוגנית, כלומר, בעלת השפעה הנוגדת את
הורמוני המין הזכריים. התרופה ניתנת דרך הפה פעם ביום ושיעור הצלחתה
במניעת נשירה גבוה. תופעת לוואי מוכרת של התרופה היא ירידה בחשק
המיני, אולם לפי הספרות היא מתרחשת רק בפחות מ- 4% מהנוטלים אותה.
הירידה בחשק המיני תחלוף לאחר הפסקת התרופה, אם כי גם ללא הפסקתה
יש סיכוי רב שתחלוף לאחר מספר חודשים.

אפשרות נוספת היא לעבור לטיפול במינוקסידיל - קרם לשימוש חיצוני
שיש למרוח פעמיים ביום על הקרקפת, שאין לו את תופעת הלוואי הנ"ל.

השתלת שיער נעשית ע"י רופאים פלסטיקאים. זוהי פרוצדורה יקרה אשר
אינה מכוסה ע"י קופת חולים, ואורכת זמן ממושך (עד שנתיים), אם כי
התוצאה הסופית נאה.





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ