שאלה - בעיות ריאתיות בעקבות תרופות לבעיות בלב

השאלה:
אמא שלי, בת 74, עברה לפני שבע שנים ניתוח מעקפים. מאז היא סובלת מפרפור פרוזדורים עם טכיקרדיה ומטופלת בקומדין באופן קבוע. היא קיבלה סוטלול 240 מ"ג ליום, במשך 4 שנים. בעקבות זה התעוררה לה אסתמה שהיתה לה בילדות, עם התקפים מאוד קשים. הסוטלול הוחלף לפ


תשובה:


ראשית, אתחיל מהטיפול בחוסמי בטא. ידוע כי הם אסורים לשימוש בחולים עם קצרת הסימפונות (אסתמה) והם בהחלט הגורם לחזרת המחלה אצל אימך, לכן גם הוחלפו.

אני מבינה שלאימך הייתה דלקת ריאות שנפתרה על ידי ציפרוגיס וכנראה השאירה אחריה נוזל פלאורלי שלא הצליח להיספג. עורק פולמונלי מורחב מעיד על כך שיש לחץ מוגבר בריאות, אם בגלל גודש ריאתי, לחץ דם ריאתי מוגבר, או כל סיבה אחרת (תסחיף ריאתי למשל). אינני יודעת מהו תפקוד החדר השמאלי בלב של אימך (לפי בדיקת אקו לב). אם הוא ירוד (LVEF העורק הפולמונלי.

תפקיד האיקפרס והפרוקור הם לשמור על תגובה חדרית טובה לנוכח הפרפור העלייתי. הפרוקור היא תרופה בעייתית, ויש לה תופעות לוואי רבות ומגוונות, בין היתר יכולה לגרום לתמונה דמויית אסתמה. לכן, אם יש לך ולאימך הרגשה כי התרופה אינה נסבלת, יש לגשת לרופא המטפל ולשקול אלטרנטיבה לטיפול זה.

בברכה,

ד"ר שירי אורי - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!