שאלה - האם יש קשר בין נטילת אבנדיה להתקפי לב?

השאלה:
לאחרונה פורסם בתקשורת כי יש קשר בין נטילת Avandia לבין התקפי לב. מצאתי כי ה-FDA אכן הוציא אזהרה לגבי הסיכון. במרפאת הסוכרת בה אני מטופל התייחסו לכך בביטול, וגם בדף התרופה אצלכם לא מצאתי איזכור של תופעת הלוואי הזו.




תשובה:


אחת מתופעות הלוואי של התרופה Avandia היא העלאת רמת הכולסטרול בדם. בעקיפין זה יכול להוביל להגברת הסיכון להתקף לב. בנוסף ידוע כי התרופה מחמירה מחלות לב קיימות, ולכן מזהירים לפני השימוש בה בחולי לב.

מומלץ במהלך השימוש בתרופה לעקוב אחר מצב הלב אם ידועה מחלה קודמת, וכן לעקוב אחר רמות הכולסטרול. לא מצאתי קשר ישיר בין התרופה להתקפי לב.

זוהי תרופה מאוד פופולרית ואין סיבה להפסיק אותה אם אין שום בעיה. גם אין סיבה להיבהל מכל האזהרות, שכן הן רבות כמעט לכל תרופה. פשוט צריך לשים לב לשינויים במצב הבריאותי.

בברכה,

ד"ר נעמה ורבין - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' אייל גור פרופ' אייל גור
מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים איכילוב. קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ