שאלה - כאבי ראש אצל ילדה שנוטלת טימוניל

השאלה:
הבת שלי, בת 11, סובלת כבר שנה מכאבי ראש המלווים בסחרחורת. כאב ראש כל יום, ולפעמים גם כאבי גרון, אבל לרוב כאב הראש ללא כאב גרון, ובלי חום. היא לוקחת טימוניל באופן קבוע כבר ארבע שנים. האם זה קשור? היא נבדקה אצל רופא אף-אוזן-גרון, עברה בדיקת MRI ובדיקת CT, בדיקות דם, ובדיקה של נוירולוג. לא מצאו כלום. מה עוד ניתן לבדוק?


תשובה:


קארבאמאזפין, או טימוניל, קרוב מבחינה כימית לנוגדי-דיכאון טריציקליים, והוא מפחית את הסיכון של התקפי פרכוסים הנגרמים עקב התפרצות אותות עצביים לא-תקינים במוח. לעיתים נותנים קארבאמאזפין לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות או התנהגותיות מסוימות, לדוגמה לייצוב מצב הרוח בהפרעה דו-קוטבית.

לא ציינת מה הסיבה שבגללה מקבלת בתך טימוניל, אך ידוע שאחת מתופעות הלוואי של התרופה היא כאבי ראש. לא פירטת מספיק לגבי טיבם של כאבי הראש, מה עוצמתם ועוד פרטים הנחוצים כדי להבין אם ישנה סיבה אחרת שיש לחשוש ממנה.

בכל מקרה, מכיוון שציינת כי בתך כבר עברה בדיקות כולל בדיקת CT, בדיקת MRI, בדיקות דם, ובדיקה אצל נוירולוג ורופא אף-אוזן-גרון, יש לחשוב על האפשרות שכאבי הראש אכן נגרמים על ידי הכדורים. גשי לרופא המטפל, אולי יהיה אפשר לנסות להחליף את הטיפול.

ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!