דלג לתוכן

כאבי גרון וחולשה בחולה המקבלת מרקפטיזול

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/06/2009
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בת 49. לפני כשנה אובחנתי כסובלת מפעילות יתר של בלוטת התריס. קיבלתי חצי כדור מרקפטיזול ביום, ובשל ירידה בפעילות אני מקבלת חצי כדור אחת ליומיים. בשל תחושה קשה של עייפות וכאבי גרון נשלחתי לבדיקות דם, ואלו התוצאות: THYROGLOBULIN Ab 139 SH 3.51 TSH 3.5 T3 3.6 T4 10.9 מה המשמעות?

תשובה:

נראה שתוצאות הבדיקות הן בגדר הנורמה, אך להבא אנא צייני האם מדובר ב- T4 חופשי (fT4). כדאי לעשות בדיקות דם מקיפות הכוללות ספירה, מכיוון שאחת מתופעות הלוואי של מרקפטיזול היא לויקופניה שיכולה לגרום לחולשה ולכאבי גרון. על התרופה תוכלי לקרוא בקישור הבא: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=504
רופאים בתחום
ד"ר אנה פדואה
ד"ר אנה פדואה יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
ד"ר דניאל לוין
ד"ר דניאל לוין רפואה אסתטית
ד"ר אורי לינדנר
ד"ר אורי לינדנר אורולוגיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו