דלג לתוכן

חשיפה לשמש בזמן טיפול ברואקוטן

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/08/2009
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בת 24 ונוטלת כדורי Roaccutane כבר 3 חודשים במינון של 30 מ"ג. מכיוון שחשבתי שהחשיפה לשמש אסורה רק בפנים, נחשפתי לשמש חזקה מאד באזור הגוף (רגליים, ידיים ובטן) והשתמשתי בשמן שיזוף, ושמרתי רק על פני מהשמש. כבר עבר חודש מאז, דיברתי עם רופאת המשפחה שלי והיא הסבירה לי שיש חומר בכדורים שמשפיע לרעה על כל הגוף, ועלול לגרום לכתמים שלא עוברים לעולם, ושיש להיזהר מהשמש בכל הגוף. האם אני עלולה להיתקל בתופעות לוואי בעתיד, כגון כתמים או כל דבר אחר? והאם באמת אין טיפול לכתמים בעור כתוצאה מזה? אני יוצאת לריצה בשעות אחה"צ. פני חשופות לשמש ללא קרם הגנה כלשהו. האם זה עלול להזיק גם כן? האם יש באפשרותי לעצור את הטיפול לתקופה של חודש או לתקופת הקיץ לכל היותר בשביל לא להזיק לפני מפני השמש, ולחזור לטיפול כעבור כמה חודשים? מה הסיכונים שאני לוקחת אם זה אפשרי?

תשובה:

בנוגע לחשיפה לשמש, באופן כללי, רואקוטן גורמת לרגישות לשמש ולתפרחות פוטוסנסיטיביות (כתוצאה מרגישות לשמש) ומומלץ תמיד במסנני הגנה בעת נטילת התרופה. גם ללא קשר לטיפול ברואקוטן, השמש הישראלית מחייבת שימוש במסנני הגנה בכל חשיפה ממושכת לאור השמש. מידע נוסף בנוגע לחשיפה לשמש תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_070307_15.asp
רופאים בתחום
ד"ר ירחמיאל ברבר
ד"ר ירחמיאל ברבר פסיכיאטריה
ד"ר אלכסנדר בני
ד"ר אלכסנדר בני אונקולוגיה
ד"ר חיים שטארקר
ד"ר חיים שטארקר כירורגיה אורתופדית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו