דלג לתוכן
חסרים תזונתיים אחרי ניתוח קיצור קיבה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/11/2007
2 דקות קריאה
שאלה:

עברתי לפני שנה ושלושה חודשים ניתוח של טבעת לירידה במשקל. בסך הכל ירדתי 20 ק"ג, והדרך עוד ארוכה. בחודשיים האחרונים יש לי כאבים ברגליים - אני מרגישה את הכאב בעצמות, וכמעט ולא יכולה לעמוד על הרגליים. אני מרגישה שחום הגוף עולה, במיוחד ברגליים, וההרגשה הכללית היא מאוד רעה. אני סובלת מבחילות, חולשה, ולעתים מהזעה. בנוסף, לאחרונה יש לי נשירת שיער. האם יכול להיות שאלה תסמינים שהופיעו אחרי הניתוח מחוסר ויטמינים? כיום אני בקושי יכולה לאכול דגים. בשר ועוף אני לא יכולה לאכול בכלל. פירות וירקות בקושי רב. פניתי לרופאת משפחה לאחר בדיקות דם שביצעתי (עוד לפני שכל זה קרה) והיא אמרה שיש סימנים של אנמיה ושצריך לבדוק. כעת אני מחכה לתשובות. האם יכול להיות שאלו תופעות של אנמיה?

תשובה:
יש כמה צורות לביצוע ניתוח לקיצור קיבה. רוב הניתוחים הנעשים בארץ כיום, נעשים בשיטת הלפרוסקופיה, עם הכנסת טבעת מתנפחת עם כפתור. זו איננה בהכרח השיטה הטובה ביותר מבחינת התוצאה הסופית והסיבוכים הנגרמים בעקבותיה, אך היא הידידותית ביותר לחולה, ואולי לכן נהייתה פופולרית בארץ. אינני יודע באיזו שיטה הניתוח בוצע אצלך, אך אני מעריך שמדובר באותה השיטה. לפי דבריך ירדת כ-20 ק"ג בשנה ושלושה חודשים לאחר הניתוח, ירידה המראה על הצלחה חלקית בלבד של הניתוח, ואיננה מבשרת טובות לעתיד לבוא. מתיאורך מצטייר מצב בו הטבעת שלך כנראה מהודקת יתר על המידה, או שאיננה נמצאת במקומה המתאים, מכיוון שאנשים לאחר ניתוח קיצור קיבה תקין אמורים להיות מסוגלים לאכול עוף, בשר טחון, פירות לא סיביים וללא קליפה וירקות לא עליים וללא קליפה. הם מוגבלים בכמות הנכנסת בארוחה אחת ובצורך ללעוס היטב את האוכל. אין ספק שאת צריכה לעבור בדיקה מקיפה לבירור מיקום הטבעת על ידי המרפאה הכירורגית בבית החולים בו עברת את הניתוח. כמו כן, עליך לעבור בירור מקיף לגבי התזונה הלקויה שלך על ידי בדיקות דם לחוסר ויטמינים, מינרלים ומלחים בגוף, ולמלא את החסכים בעזרת תוספי מזון. הייתי גם מציע לך לפנות לדיאטנית אשר תוכל ללוות אותך במסע לירידה משמעותית יותר, וללמד אותך כיצד לשמור על איזון תזונתי נכון במגבלות המזונות העומדים לרשותך. ד"ר גיל טאובר - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו