דלג לתוכן
טיפולים אלטרנטיביים לקנדידה בנרתיק
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

במשטח וגינאלי שנערך לי התגלה כי יש לי קנדידה אלביקנס. ברור לי שזו פטריה, אך היא לא חולפת גם אחרי המחזור החודשי. האם זה קשור ליחסי מין (אורליים) או לשימוש בקונדום? ואיך אפשר להיפטר מזה אחת ולתמיד? יש לציין כי הפלוקונאזול אינו מסייע לי משום שהוא מכיל לקטוז ואני רגישה ללקטוז.

תשובה:
קנדידה אלביקנס היא אכן פטרייה, השוכנת בפה, בנרתיק, במעיים ולעיתים אף יכולה לשכון בדם (במצב של קנדידה מפושטת). מחזור לא אמור לטפל בקנדידה, אך לעיתים ישנה הקלה מסויימת אחריו. אין קשר מוכח בין שימוש בקונדום לבין קנדידה. הקונדום עלול לגרום לגירוי כלשהו, עם סימפטומים דומים לזיהום פטרייתי, אך הקונדום עצמו אינו מקור לפטריות, ולהיפך, הקונדום מגן מפני העברת מחלות. גם יחסי מין אורליים לא אמורים לגרום לזיהום מסוג זה, אלא אם כן בן זוגך סובל מקנדידה אורלית. הטיפול היעיל ביותר הוא פלוקונאזול, אך כיוון שאינך יכולה להשתמש בתרופה מסוג זה, אני ממליצה לפנות לדרכים אלטרנטיביות: נטילה רצופה של חיידקים פרוביוטיים, שטיפות בשמן עץ התה, אכילה מרובה של שום, הימנעות ממאכלים המכילים סוכרים ושמרים. ברוב קופות החולים ניתן למצוא מרפאות אלטרנטיביות. היוועצי ברופא לגבי דרכי הטיפול המתאימות לך ביותר. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר רפואת שיניים
מנהל מרכז להשתלות שיניים ואסתטיקה במרכז יהלום
ד"ר רון קורמן
ד"ר רון קורמן רפואה אסתטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו