דלג לתוכן

קראתי בעיתון שתרופה נגד פצעי בגרות בשם רואקוטן (איזוטרטינואין , Isotret

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/09/2001
1 דקות קריאה

שאלה:

קראתי בעיתון שתרופה נגד פצעי בגרות בשם רואקוטן (איזוטרטינואין , Isotretinoin) שלקחתי במשך כחמישה חודשים, עלולה לגרום להפרעות פסיכולוגיות קשות. האם תוכלו למסור לי מידע נוסף בקשר לתופעה והאם היא בכלל נכונה?

תשובה:

מאז שיווקה של רואקוטן ב 1982 בארה"ב דווחו מקרים ספורים של דיכאון, אי- יציבות נפשית, פסיכוזה ובאופן נדיר התאבדויות, אצל חולים אשר היו מטופלים ברואקוטן. חשוב להדגיש כי מדובר בתופעת לוואי נדירה ביותר, אולם בגלל התוצאות הצפויות של תופעת לוואי זו מצאה לנכון החברה המייצרת את רואקוטן לחדד את ההזהרה ולהאיר את עיני הרופאים. לא ידוע מהו הגורם לתופעות אלו, והאם רואקוטן באופן ישיר גורם לכך. חשוב לזכור שבעיות אלו (דיכאון, אי-יציבות נפשית, התאבדויות) נפוצות יותר באוכלוסיית הגיל הנוטלת תרופה זו.
רופאים בתחום
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
ד"ר דן קרטר
ד"ר דן קרטר גסטרואנטרולוגיה
ד"ר אנדרו פינק
ד"ר אנדרו פינק עיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו