דלג לתוכן
קראתי בעיתון שתרופה נגד פצעי בגרות בשם רואקוטן (איזוטרטינואין , Isotret
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/09/2001
1 דקות קריאה
שאלה:

קראתי בעיתון שתרופה נגד פצעי בגרות בשם רואקוטן (איזוטרטינואין , Isotretinoin) שלקחתי במשך כחמישה חודשים, עלולה לגרום להפרעות פסיכולוגיות קשות. האם תוכלו למסור לי מידע נוסף בקשר לתופעה והאם היא בכלל נכונה?

תשובה:
מאז שיווקה של רואקוטן ב 1982 בארה"ב דווחו מקרים ספורים של דיכאון, אי- יציבות נפשית, פסיכוזה ובאופן נדיר התאבדויות, אצל חולים אשר היו מטופלים ברואקוטן. חשוב להדגיש כי מדובר בתופעת לוואי נדירה ביותר, אולם בגלל התוצאות הצפויות של תופעת לוואי זו מצאה לנכון החברה המייצרת את רואקוטן לחדד את ההזהרה ולהאיר את עיני הרופאים. לא ידוע מהו הגורם לתופעות אלו, והאם רואקוטן באופן ישיר גורם לכך. חשוב לזכור שבעיות אלו (דיכאון, אי-יציבות נפשית, התאבדויות) נפוצות יותר באוכלוסיית הגיל הנוטלת תרופה זו.
רופאים בתחום
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
ד"ר רות באר (וייזל)
ד"ר רות באר (וייזל) יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"רופאה רגישה, איכפתית מקצועית ובגובה העיניים"
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו