דלג לתוכן
בלבול בקשישים לאחר אשפוז בבית חולים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/01/2005
2 דקות קריאה
שאלה:

אמי נפגעה בתאונת דרכים פגע וברח במעבר חציה ב 26.8, פגיעת ראש ופגיעה בברך. בבדיקת CT הובחן דימום בראש ושבר בברך שמאל. לאחר 4 בדיקות CT נוספות, נאמר שהדימום נעצר ונמצא בהליך ספיגה ומצבה השתפר. היא התחילה לזהות אותנו ודברה לעניין, אם כי לעיתים לא זכרה דברים וגם לא היתה מודעת למה שקרה לה והיכן היא נמצאת. ב - 4.9 נותחה בברכה ( ברגים ושתל עצם) וטופלה במורפיום סינתטי ( כדורים) נגד כאבים, תרופה שהפסיקו לתת לה אותה ב - 7.9 בבקר. מאז יום שלישי בצהרים שוב אמי מבולבלת מאד ואתמול בכלל לא ניתן היה להבין את דבריה, היא דברה כאילו בשפה משלה וגם היתה ישנונית מאד. בערב 7.9 נערך לה שוב CT שהראה שאין שינוי מה CT האחרון שעברה ב- 5.9. שאלתי, מה יכולה להיות הסיבה לבלבול? האחות אומרת שזו יכולה להיות תופעת לוואי של נטילת המורפיום שהוא גורם לבלבול עד ליציאתו מהגוף, ומאחר ואמי אינה שותה מספיק וגם כליותיה " גבוליות", ייתכן שזו הסיבה. מה דעתכם? האם יש סיכוי שהבלבול, אם נגרם מהתרופה, יחלוף?

תשובה:
ישנן מספר רב של סיבות היכולות לגרום לבלבול באדם קשיש בעת אשפוז בבית החולים. ביניהן כלולות פגיעה מוחית כמו דימום תוך- מוחי (כפי שקרה לאמך) או אוטם מוחי, זיהום, הפרעה בריכוז האלקטרוליטים (המלחים) בדם, היפוקסיה (חוסר חמצן בדם), כאבים או תרופות כגון אופיאטים (כולל מורפין). אחת הסיבות השכיחות לבלבול בקשישים בעת אשפוז בבית החולים הוא עצם השינוי הדרסטי והנתק מהסביבה המוכרת, מקום המגורים, סדר היום, הרגלי השינה ואנשים קרובים. בטיפול בבלבול באדם קשיש מאושפז יש לשלול את הבעיות הדחופות שרשומות למעלה, דבר הנעשה באופן קבוע ושגרתי בבית החולים. הדרך היחידה לדעת בוודאות אם נגרם נזק קבוע או שמדובר בתופעה חולפת היא מבחן הזמן. ישנן מסגרות שיקום לחולים שמצבם התפקודי התדרדר עקב מחלה או פגיעה, הן במחלקות שיקום בבתי החולים והן במוסדות אשפוז אחרים. ניתן להיעזר בעובדת הסוציאלית של המחלקה בה מאושפזת אמך. אנו מחזקים את ידייך בתקופה קשה זו ומברכים את אמך בהחלמה מהירה ומלאה.
רופאים בתחום
ד"ר זאב הורוביץ
ד"ר זאב הורוביץ אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
כירורג אף אוזן גרון, ראש-צוואר, אוזן תיכונה, שקדים אדנואידים
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו