דלג לתוכן
בירור הסיבה לעייפות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/05/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 35. סבלתי מתת-פעילות של בלוטת התריס כבמשך כשנתיים וקיבלתי אלטרוקסין. גם לאחר האיזון אני ממשיכה לחוש עייפות מתמדת, חוסר אנרגיה, חוסר ריכוז וחולשה גופנית. יש לי רמת כולסטרול גבוהה (260) אך התזונה שלי אינה מצדיקה זאת. אני לוקחת גלולות למניעת הריון מסוג מינס. לא קיבלתי מענה מהאנדוקרינולוגית שלי. אילו בדיקות לבקש לבצע מעבר לבדיקת TSH ובדיקת T4? האם כדאי לפנות למומחה?

תשובה:
עייפות נובעת לרוב לא ממצבי מחלה אלא מאורח החיים וממצב נפשי. מעבר לכך, כמעט לכל מחלה בספרי הרפואה יכולה להתלוות עייפות כסימפטום. לכן, ללא אנמנזה (סיפור רפואי) מקיפה ובדיקה גופנית מעמיקה, קשה מאוד לתת תשובה טובה לשאלתך. תת-פעילות בלוטת התריס אכן יכולה להיות סיבה לעייפות, אך אם את מאוזנת, זו ככל הנראה לא הסיבה לעייפות שלך. גם רמת הכולסטרול הגבוהה אינה הגורם. תוכלי להיעזר במדריך האבחון העצמי של אינפומד למצבי חולשה ועייפות: http://www.infomed.co.il/takeCare/symp79.asp
רופאים בתחום
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 99 חוות דעת )
"דוקטור אנה מדהימה נעימה ומקצועית ממליצה מכל הלב אני וכל משפחתי אצלה ומרוצות"
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו