דלג לתוכן
דלקות בדרכי השתן שנגרמות על-ידי החיידק סראטיה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 31/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

לבתי (בת 6 חודשים) אובחן לפני כחודש וחצי חיידק מסוג Serratia fonticola בתרבית שתן. היא טופלה באנטיביוטיקה מסוג זינט. התרבית לאחר הטיפול חזרה שלילית, וכעת חזרה הדלקת. אנו עדיין ממתינים לתוצאות תרבית נוספת. לא מצאתי מידע על חיידק זה. האם הוא מגיע מצואה? מה מקור החיידק? מה סוג הטיפול המומלץ?

תשובה:
Serratia היא סוג חיידק אשר גורם לזיהומים שונים, ביניהם דלקות בדרכי השתן, זיהומים של מערכת העצבים, זיהומי רקמות רכות בגפיים ועוד. למשפחת ה-serratia מספר זני חיידקים. דווקא ה- fonticola ברוב המקרים אינו גורם לדלקות בדרכי השתן, למרות שישנם דיווחים בודדים מרחבי העולם על זיהום שנגרם על ידי החיידק הספציפי הזה. הסראטיה מגיעה ברוב המקרים ממקורות שתייה מזוהמים, נחלים או נהרות. הסראטיה היא מהחיידקים היותר נדירים אשר גורמים לדלקות בדרכי השתן בילדים. לפי מה שציינתם בשאלתכם, תרבית השתן החוזרת שנלקחה לאחר מתן האנטיביוטיקה חזרה שלילית, זהו סימן טוב, שאומר שהחיידק היה כנראה רגיש לסוג האנטיביוטיקה שקיבלה בתכם. ייתכן שהדלקת ממנה היא סובלת כרגע איננה מסראטיה אלא מחיידק אחר. צריך להמתין לתוצאות התרבית כדי לדעת זאת. אם בתכם סובלת מדלקות חוזרות בדרכי השתן בתדירות גבוהה, כדאי שהיא תעבור הדמיית אולטרסאונד של הכליות על מנת לשלול מום אנטומי במבנה שלהן, המוביל לדלקות חוזרות בדרכי השתן, שבחלק מן המקרים נגרמות על ידי חיידקים נדירים יותר מהחיידקים הנפוצים שגורמים לדלקות שתן בילדים. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
 צמח החיים בע"מ
צמח החיים בע"מ רפואה משלימה
המרכז לבריאות העורקים
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו