דלג לתוכן
אני לוקחת תרופות נוגדות דיכאון מזה כשנה, עם הפסקה באמצע עפ"י המלצת רופא
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/04/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

אני לוקחת תרופות נוגדות דיכאון מזה כשנה, עם הפסקה באמצע עפ"י המלצת רופאה פסיכיאטרית וכמובן חזרתי ליטול אותן עפ"י המלצתה. במשך כל השנה הרופאה שינתה לי את סוגי הכדורים עקב תופעות לוואי, כמו ירידה בחשק המיני לחלוטין. יש לציין שאני נשואה +1, ובעלי מתקשה לקבל עובדה זו. כאמור ניסינו לשנות תרופות, חלקן לא עזרו וגם החמירו את הדיכאון והתסמינים החריפו, ושוב שינינו ושינינו עד שלפני כ- 5 חודשים שקיבלתי כדור חדש כהגדרתה לניסיון - לוסטראל. הכדור עזר נפשית אבל חוסר חשק מיני והשמנה שוב חזרו. שתי שאלות: האם אני צריכה לקבל את הגזירה של התופעות הנ"ל ולהודות בשינוי הנפשי ? האם אני אוכל להביא עוד ילד בשילוב תרופה נגד דיכאון או שאצטרך להפסיק ליטול כלל?

תשובה:
אכן תרופות מקבוצת מעכבי ניצול חוזר של סרוטונין (SSRI) עשויות לגרום לירידה בחשק המיני ולהפרעות בתפקוד המיני בגברים ונשים. ישנן כמה דרכים על מנת להתמודד עם התופעה: א. להפחית במינון התרופה. ב. לשנות לתרופה אחרת מאותה קבוצה - כמו למשל רסיטל. ג. להחליף טיפול לתרופה נוגדת דיכאון מקבוצה אחרת, למשל מקבוצת SNRI - המעכבות ספיגה חזרה של סרוטונין ונוראדרנלין באופן ספציפי, כמו רמרון, אפקסור (ונלאפאקסין) או איקסל. תרופות אלה גורמות לפחות תופעות לוואי של חוסר חשק מיני. בנוגע לשאלה השניה- ניתן להשתמש בתרופות אנטי דיכאוניות רבות במהלך ההריון. אנא התייעצי עם הרופאה שלך לגבי זה.
רופאים בתחום
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 78 חוות דעת )
"דר" מיכאל ינקו רופא מקצועי , קשוב , אכפתי , בעל אוזן קשבת ממליצה מאוד"
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
מומחה ברפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו