דלג לתוכן
דלקת באגן בגלל נוכחות חיידקים בדרכי השתן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/05/2008
2 דקות קריאה
שאלה:

בתחילת השנה שעברה הופיעו אצלי פצעים מפושטים וכואבים באיבר המין, בתוך הנרתיק ומחוץ לו. גינקולוג, רופא STD ורופאת עור לא הצליחו לזהותם בוודאות, והתוצאות של משטח וירוסים מפצע ובדיקת נוגדנים של הרפס היו שליליות. נשללו גם כל מחלות המין, כולל ב-3 בדיקות שתן לכלמידיה. עם הפצעים הופיע כאב בטן תחתונה עמום בצד שמאל, שנשאר גם אחרי שהפצעים חלפו. היום, יותר משנה וחצי אחרי, הכאב עוד ישנו, ואף התחזק לדרגה בינונית והתפשט לצד ימין ולגב תחתון מצד שמאל. הכאב מאוד מפריע בקיום יחסי מין ובתפקוד בכלל. בגללו נאלצתי להפסיק לעבוד. עד עכשיו הרופאים חשדו שיש לי אנדומטריוזיס. אולם לאחרונה סבלתי מדלקת חריפה בדרכי השתן וטופלתי באנטיביוטיקות קארין וזינט, ולהפתעתי, הטיפול האנטיביוטי כמעט העלים את הכאבים הקבועים! לכן הגינקולוג (מומחה באנדומטריוזיס) חושב עכשיו שזהו זיהום חיידקי. הוא חושד שמדובר ב- PID קטן, תת-קליני (לא היה חום). כשנגמר הטיפול האנטיביוטי עדיין היתה מוגלה בשתן וגירוי בצינורית השתן, ותוך יום חזרו הכאבים הקבועים. לכן אני לוקחת עוד סיבוב של קארין שכמעט נגמר, והדלקת עדיין לא עברה. אחריו אני אמורה לחכות 10 ימים ולבצע תרבית שתן. לא עשיתי אותה לפני האנטיביוטיקה בגלל טעות של רופא, ובזמן שלקחתי אנטיביוטיקה, תוצאת התרבית היתה שלילית. האם מלבד לתרבית שתן ישנן עוד בדיקות היכולות לאשר או לשלול PID או נוכחות של חיידק או וירוס באברי האגן? ביופסיה כלשהי? משטח מהנרתיק? אין לי הפרשה מהנרתיק. איך מאבחנים PID, בעצם? אי מקווה שתוכלו לעזור, אני כבר די מיואשת. כל רעיון או עצה יתקבלו בברכה ובתודה!

תשובה:
אכן יש בדיקה ואפשר לאתר שישה סוגים של חיידקים בשתן ובהפרשות הנרתיק, העשויים לגרום לדלקת האגן. בדיקה זו היא בדיקה של רצף גנטי של חיידקים אלה, ומבצעים אותה על השתן. ניתן לבצע את הבדיקה (המכונה סקר מחלות מין) במרפאה למחלות זיהומיות בתל השומר. לתיאום ניתן להתקשר לטלפון 035304937. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר זאב הורוביץ
ד"ר זאב הורוביץ אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
כירורג אף אוזן גרון, ראש-צוואר, אוזן תיכונה, שקדים אדנואידים
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו