דלג לתוכן
ההשלכות השליליות של שימוש ממושך בבנזודיאזפינים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/12/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני לוקח כבר 6 שנים, כל יום, 1.5 מ"ג קלונקס. האם אני יכול להמשיך כך או שזה גורם נזק לגוף? בבדיקת דם שנתית שעשיתי נמצא שהכבד שלי שומני, GPT 68, GGT 109. האם ממצאים אלה יכולים להיות תוצאה של השימוש בכדורים, והאם כדאי לי להחליף אותם באחרים?

תשובה:
תרופות הרגעה כגון לוריבן וקלונקס שייכות לקבוצת הבנזודיאזפינים, הגורמות להתמכרות, ולמעשה, הפסקת השימוש כרוכה בתהליך של גמילה, בדומה לגמילה מחומרים ממכרים אחרים, כגון אלכוהול או אפילו סמים. בנוסף, תרופות אלו גורמות לפגיעה בעירנות, ולטווח ארוך, ובייחוד בגיל מבוגר (לא ציינת את גילך, אז לא אוכל להתייחס ספציפית למקרה שלך) עלולות לגרום לפגיעה קוגניטיבית, בזיכרון ובריכוז. לכן, אני ממליצה לך לפנות לפסיכיאטר ולברר אם קיים טיפול אחר שיכול להתאים לך, מבחינת ההפרעה אשר בגללה התחלת ליטול את הקלונקס לפני 6 שנים. הפסיכיאטר/ית יסייע לך לבצע את ההחלפה לטיפול תרופתי חדש, באופן שיימנע את תופעות הגמילה. הממצא של כבד שומני קשור בדרך כלל לעודף משקל או לעודף שומנים בדם. לא סביר שהוא הופיע בשל השימוש בקלונקס. יש להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי הטיפול, אשר בדרך כלל יכלול שינוי בתזונה או הוספה של פעילות גופנית כשלב ראשון. לעיתים זהו הטיפול המספיק ואין צורך ביותר מכך. בהצלחה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר שחר גבע - leo clinic
ד"ר שחר גבע - leo clinic רפואה אסתטית
מנהל רפואי , רפואה אסתטית - רשת קליניקות לרפואה אסתטית LEO CLINICS
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו